DIE

DARE

OR

OSLO, 11. desember 2017

PROGRAM:

08:30 - 08:45

Åpning og innledning ved Alf Lande, CEO New Media Network

08:45 - 09:10
Hvorfor krever endringene i mediemarkedet at vi må satse - eller dø?
Presentasjon av rykende ferske lyttertall

Fra et forskningssynpsunkt: Hvorfor har radiokanalene gjort som de har gjort?
v/Knut Arne Futsæther, Kantar TNS

 

09:10 - 09:35
Vi turte det ingen andre land har gjort - vi slukket FM-nettet

Den første store oppsummering av det digitale skifte for radio

Norge er først i verden med å flytte alle nasjonale og regionale sendinger i sin helhet over på DAB - og mange har i det offentlige ordskifte, tatt til orde for at skifte er uklokt

Thor Gjermund Eriksen, Kringkastingssjeff NRK, Ole Jørgen Torvmark, daglig leder Digitalradio Norge, Lasse Kokvik, administrerende direktør Bauer Media og Kenneth Andresen, administrerende direktør P4.

09:35 - 09:50
Digitalradios neste fase er allerede her
Radioplay

09:50 - 10:00
Look to Norway - verden ser mot Norge
Patrick Hannon, World DAB. Intervju over Skype

10.00 - 10.15
Den enes unngåelse av død - den annens brød
Venture Factory har overraskende gått inn i radiomarkedet som eiere, og det på lokalradio som de siste årene har vært et lite attraktivt satsningsobjekt. Hvorfor har lokalradio blitt hett?

10:15 - 10:30
Pause og mingling

10:30 - 10:45
Kampen om distribusjonsmakt
Aftenposten satte digitalskiftet på dagsordenen igjen i sommer. 
Debatt mellom Thor Gjermund Eriksen og en redaktør

 

 

10.45 - 11.10
KK - kvinnebladet med djerv satsning
KK har hentet flere høy-prestisje-priser internasjonalt for sin digitale satsing.

KK-sjefen oppsummerer hvorfor og hvordan og hva man har oppnådd

11.10 - 11.35
Hvordan trosse tyngdekraften - abonnementstallet går oppover og oppover
Amedia har sensasjonelt opphevet trasset tyngdekraften og har greid å skape en betydelig opplagsvekst 1,5 år i strekk. Fremgangen vekker økende internasjonal oppsikt og omtales i prestisjepublikasjoner. Hva i all verden er det man har funnet ut av, hver er nøkkelpersonene og hvor unikt er fremgangen?

11.35 - 12.05
Fra 0 til 100 millioner i omsetning på tre år

VG har for tiden en sensasjonell fremgang og går mot en av sine aller beste resultater noensinne. VG er høyt profilert og den råeste fremgangen selskapet har hatt siste 2 år brettes ut nå.

12.05 - 
Lunsj (egen påmelding)